محققان به یک یافته عجیب و جالب در یادگیری و عملکرد مغز دست یافته اند این تحقیق جالب را از دست ندهید.

محققان پس از مطالعه بر روی شرایط بهتر یادگیری در افراد دریافتند اشتباه کردن در طول فرآیند یادگیری نه تنها هیچ تاثیر منفی نداشته بلکه باعث بهبود عملکرد مغز در یادگیری می‌شود.

اندرو آنکر، پژوهشگر بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو در این مورد اظهار کرد: طبق تحقیقات انجام شده حدس زدن‌های تصادفی تاثیری بر یادگیری ندارد، اما حدس‌های نزدیک به جواب نقش بهتری در یادگیری بلند مدت اطلاعات در مغز دارند...

محققان با توجه به نتیجه تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده بود بر این باور بودند که بزرگسالان به علت کم بودن ضریب خطا در یادگیری عملکرد بهتری دارند اما اکنون مطالعات انجام شده توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان می‌دهد که آزمون و خطا در یادگیری در جوانان و بزرگسالان تاثیر مثبتی دارد.

 

محققان بخش روانشناسی دانشگاه تورنتو برای اثبات ادعای خود 65 جوان با میانگین سنی 22 سال و 64 بزرگسال با میانگین سنی 72 سال را مورد آزمایش قرار دادند. این آزمایش نشان داد که فرایند خطا در یادگیری نقش مناسبی در انتقال داده‌ها به مرکز دائمی کنترل اطلاعات مغز دارد، چرا که به عقیده محققان مغز اطلاعات را بیشتر به صورت مفهومی ذخیره می‌کند.