به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، زمانی که اعتماد به‌ نفس پایین باشد احتمال موفقیت بسیار کاهش می‌یابد و این مسئله به ضرر خود فرد است.

در یک آزمایش که از 13 شاهد یک مظنون جنایی انجام شد شاهدانی که از اعتماد به نفس پایین برخوردار بودند نتوانستند به خوبی قاتل را شناسایی کنند و همچنین افرادی که در کارهای گروهی بیشتری شرکت کرده بودند در شناسایی موفق تر بودند و دید محیطی بیشتری نسبت به مسئله داشتند...

مهم نیست که توانایی و هوش شما چقدر است، اگر با دیگران کار کنید، مشاهده خواهید کرد که خیلی زودتر به نتیجه می رسید و کارها با سرعت بیشتری انجام خواهند گرفت.در آغاز کار ممکن است اطمینان یافتن از صحت انجام کار کمی طول بکشد، اما اگر کارتان را با همان گروه ادامه دهید، خواهید دید که کم کم سرعت کار بیشتر و بیشتر شده و زودتر نتیجه می گیرید.

برای آنکه بیشترین تعهد و تلاش را از اعضای گروه خود بگیرید، سعی کنید اهداف خود را با اهداف آنان تطبیق دهید. کارها را طوری ترتیب دهید که سود و زیانتان با هم برابر شود. 

نتایج مطالعات نشان می دهند کار گروهی ذهن را خلاق می کند و به فرد اعتماد به نفس بیشتری می بخشد و سبب می شود افراد قوه تخیل ذهنی خود را تقویت کنند.